International NGO (IFMSA) søger skarp administrator til 20 timers stilling

Organisationsudvikling, ekstern kontakt, management support og fundraising

Som administrator samarbejder du med IFMSA’s internationale bestyrelse om vigtige opgaver, hvor du skal have fingeren på pulsen ift. de internationale generalforsamlinger i IFMSA. Du besidder et overblik over hvilke opgaver der er vigtigst at prioritere i en dynamisk, global organisation. Som administrator vil du indgå i tæt kontorfælleskab med den danske medlemsorganisation af IFMSA – IMCC – som har et sekretariat med tre ansatte i København.

IFMSA-logo-Horizontal-1Om os: IFMSA (International Federation of Medical Students’ Associations) blev grundlagt i 1951, og er i dag verdens største fagspecifikke studenterorganisation, tællende 120+ medlemslande, som tilsammen repræsenterer mere end 1.3 millioner studerende verden over. IFMSA er en verdensomspændende organisation for medicinstuderende, som kæmper for sundhedsfremme, international udveksling af studerende, samt kapacitetsopbygning af fremtidige sundhedsprofessionelle for at de bedst kan tjene deres samfund.

(Kort introvideo til organisationen ses her. 

Dine arbejdsområder:

  • Kommunikation og ekstern kontakt: Som administrator kommer du til at være omdrejningspunktet for det administrative arbejde i IFMSA i tæt samarbejde med Bestyrelsen. Du vil være kontaktperson til danske myndigheder, bank, revisor mv. Derudover vil du administrere organisationens generelle mailkonti og fysiske post samt arkiver.
  • Management support: Assistance ifm. afholdelse af generalforsamlinger, service til frivilligledere i IFMSA, møder med bestyrelsen for organisationen, planlægning af begivenheder i organisationen.
  • Organisationsudvikling: Samarbejde med Bestyrelsens sekretariatsansvarlige om udarbejdelsen af standardprocedurer og forbedring af IFMSA’s arbejdsgange.
  • Fundraising og økonomihåndtering: Assistere Bestyrelsens økonomiansvarlige med finanshåndtering, herunder opfølgning på igangværende bevillinger, sikring af økonomisk dokumentation, samt hjælpe med fundraising for organisationen.

Dine kvalifikationer:

  • Erfaring med budgetter og regnskaber samt interesse for fundraising
  • Gode engelskkundskaber i tale og skrift, da dit primære arbejdssprog bliver engelsk
  • Solidt kendskab til IT, herunder Office-pakken, Google Drive samt mailadministration
  • Erfaring fra frivilligorganisationer samt internationalt samarbejde er en fordel

Du har interkulturel forståelse, interesse for organisationsudvikling og gode kommunikationsegenskaber. Du fungerer selvstændigt og er samtidig en god teamplayer. Med tanke på de potentialer, der ligger i at udvikle IFMSA vil det være en fordel, hvis du er ambitiøs, kreativ og visionær.

Opstart af nyt internationalt sekretariat:

IFMSA er i en proces med at flytte hovedkontoret til København – hvorfor du med støtte fra IMCC skal samarbejde med IFMSA’s Bestyrelse om at opstarte IFMSA’s sekretariat i København. Kontoret er placeret på Nørre Allé 8, Københavns Universitet.

Ansættelsesforhold

Stillingen er pt. normeret til 20 timer om ugen. Arbejdstid er typisk i almindelig kontortid. Løn og arbejdsvilkår er i forhold til gældende overenskomst mellem HK og Finansministeriet (pt. netto 17.000 kr. pr. måned plus 10% pension). Ansættelse sker snarest muligt.

Send os din ansøgning:

Send din motiverede ansøgning, samt dit CV (begge dokumenter på engelsk), til application@imcc.dk.

Du er også velkommen til at kontakte IMCC’s sekretariatsleder Mikael Bjerrum på mobil: 40113883, eller pr. mail mikael@imcc.dk.

Ansøgningsfrist: 8. September 2018, men søg hellere i dag end i morgen, da vi behandler ansøgninger løbende.

Du kan læse mere om IFMSA, organisationens historie mv. her.

Du kan se mere om IMCC her.

Vi ser frem til at høre fra dig.