En dag på IFMSA’s Generalforsamling March Meeting 2019 i Slovenien

Oplevet af Anne Martensen og Rikke Trøjborg samt resten af den danske delegation

MM11

MM 1

07.30: Vækkeuret ringer og du er klar til morgenmad.

08.00: Du spiser morgenmad og deler sladder fra gårsdagens eskapader.

09.00: Du er nu klar til workshops indenfor reproduktiv sundhed, ledelse, global sundhed mm.  samt sparring med dine nye venner fra hele verden. Der er også mulighed for at deltage i presidents session alle delegationsledere debatterer aftenens vedtægtsændringer grundigt inden der bliver stemt om på aftenens plenarforsamling.

MM412.00: Theme event – Du tager med den danske delegation til en inspirerende paneldebat om Gender Equality in Health med bl.a Ann Keeling fra Women in Global Health.

13.00: Frokost – buffet, også kagebuffet!

14.00: Activities fair – Du præsenterer dit seje IMCC projekt (og vinder!)

MM9

16.00: NMO Hour – Du glæder dig til at snakke dansk i en hel time med den danske delegation, hvor i lige hører om hinanden dag og diskuterer de emner og vedtægter der skal stemmes om på aftenens plenarforsamling.

17.00: EB debate – Du er interesseret i hvem der skal lede IFMSA i fremtiden og deltager derfor i debatten hvor du stiller skarpe spørgsmål til de potentielle bestyrelseskandidater.

19.00: Aftensmad – buffet igen, stadig kagebuffet samt is!

MM8 20.00: Selvom du er ved at være lidt træt, deltager du naturligvis i plenarforsamlingen (iført Vikingehjelm) fordi IMCC har foreslået en vedtægtsændring, der giver ikke-medicinstuderende lov til at stille op som programkoordinatorer. Dette udløste meget stor debat blandt de andre medlemsorganisationer der ikke havde samme syn på vigtigheden af tværfaglighed i IFMSA.

23.30: Du er ægte smadret men dagens sociale højdepunkt står for døren: NFDP (National Food and Drinks Party). Du har slæbt en Faaborg dåseleverpostej med i kufferten hele vejen fra Danmark og glæder dig til at se udtrykket når du serverer den sammen med de andre danske delikatesser; spegepølse med remou og ristede løg, lakrids i både fast og flydende tilstand samt rød sodavand!

04.00: Du er ny fyldt med smagsindtryk fra hele verden og indser at klokken er mange. Det er er sengetid eller tid til værelsesfest – hvis du bare ikke kan få nok.

Vi håber, at vi med vores lille beretning har inspireret dig og at du nu har mod på at deltage i kommende IFMSA-møder!

MM10