PR i IMCC: Style Guide, Logo og Piktochart

På denne side finder du grafiske materialer samt officielle billeder, som kan bruges til ekstern kommunikation. Vi har valgt at samle alting ét sted for at sikre, at alle altid har adgang til det nyeste materiale. Indtil videre vil kun logoet være at finde på denne side, men vi vil løbende udvikle og udvide siden til også at tilbyde designskabeloner og vejledninger til, hvordan IMCC’s undergrupper kan lave flotte og professionelle materialer.

Indhold

  1. IMCC’s officielle branding og styleguide
  2. [Piktochart]: Instruktioner til let fremstilling af PR-materialer i IMCC
  3. Logo’s og regler for brug

Nederst på siden finder du reglerne for brugen af IMCC’s logo og fire forskellige formater for farvekoderne i logoet.
Hvis du er i tvivl så spørg endelig Simon, som er kommunikationsmedarbejder arbejdende på sekretariatet, via simon@imcc.dk.

IMCC’s officielle Style Guide

Styleguiden danner ramme for vores centrale branding-indsats. Det såkaldte “corporate image”, eller guide til virksomheds-identifikation – og hvordan vi tilstræber at folk kan genkende IMCC som tegn på kvalitet og frivillig-indsats overalt.

Hvis du og din aktivitet er i tvivl om hvilke farver, skrifttyper mm. i vil bruge i aktivitetens PR-materiale, kan I hente inspiration og anden nyttig viden i IMCC Style guiden.

IMCC Style Guiden kan downloades her

Styleguide

 

 

 

 

 

 

 

[Piktochart]: IMCC’s guide til PR-materialer

Piktochart er en online-platform, som gør det virkelig enkelt at lave flyers, A4-posters, infographics, handouts og generelt fede ting i PR. Og vigtigst af alt: Alle kan lave lækkert designlet og hurtigt – helt gratis via vores IMCC-bruger.
(www.piktochart.com)

Piktochart - clipout

På hjemmesiden linket herover kan man tilgå tusindvis af forskellige templates, som man kan gå direkte til at anvende – udskift teksten og billedet, og voila; jeres helt eget design for aktiviteten eller lokalbestyrelsen.

Så man ikke behøver at opfinde den dybe tallerken hver gang; men kan lade sig inspirere og inspirere andre via de materialer man får fremstillet.

Hvordan kan jeg tilgå Piktochart?

Adgang kan opnås direkte via kontakt til jeres respektive NAL / LAL, som har fået tilsendt detaljer for login og brugernavn til aktivitetsmailen.
Alternativt kan man kontakte enten kommunikationsmedarbejder Simon (sekretariatet) via simon@imcc.dk; eller kommunikationsansvarlig Torsten Merinder via torsten@imcc.dk. Spørgsmål er naturligvis altid meget velkomne, skulle der være nogen udfordringer i anvendelse af programmet.

Fælles retningslinjer for anvendelse af Pikto

1): Husk at markere jeres projekter med følgende algoritme: “[Lokalbestyrelse/Aktivitet] – A4-posters”. F.eks. [Cogita] – A4-handouts til oplæg.

2): Lad jer endelig inspirere af andre IMCC’eres designs – men undgå at slette eller redigere andres templates. Snak i stedet med hinanden / lav en kopi af deres

3): Husk IMCC-logo på materialerne I fremstiller – så sikrer vi vores fælles branding-indsats og vores image udadtil mod verden.

Logoet,som kan tilgås let og direkte herunder.

 

IMCC’s originale logo

Download logoet i dets originale farver (pdf):

imcc-2013-logo_CMYK

 

 

 

 

imcc-2013-icon

 

 

 

 

Download logoet i dets originale farver (png):

imcc-2013-logo_CMYK

 

imcc-2013-icon

 

Download logoer i farver med hvid tekst, som passer til mørk baggrund (pdf):

imcc-2013-logo-neg_CMYK med sort baggrund KUN til hjemmesiden

 

 

 

 

Download logo i farver med hvid tekst, som passer til mørk baggrund (png):

imcc-2013-logo-neg_CMYK med sort baggrund KUN til hjemmesiden

Filerne til mørk baggrund kan se mærkelige ud, når de vises i internetbrowseren. Det skyldes at de nogle gange vises på hvid baggrund. Når de indsættes i dokumenter o.lign. med mørk baggrund vil det dog se ud som ovenfor.

 

Regler for brugen af IMCC’s logo

IMCC’s logo skal tydeligt fremgå på al ekstern kommunikation, hvilket inkluderer – uden at være begrænset til – hjemmeside, trykte materialer og email-signaturer. Med ekstern kommunikation menes altså kommunikation med eksterne partnere såvel som kommunikation med nuværende og potentielle medlemmer af IMCC.

  • IMCC’s logo udgøres af en jordklode med en slange, der snor sig omkring én af de længdegående akser, samt Dannebrog.
  • IMCC’s logo må bruges i to udgaver; enten kun selve logoet eller sammen med teksten “IMCC” placeret til højre for logoet.
  • Størrelsesforhold mellem tekst og jordklode må ikke ændres.
  • Forholdet mellem logoets højde og bredde må ikke ændres.
  • Logoelementernes farver:
    • Tekst skal bringes i mørkegrå (CMYK: 67-60-58-42; RGB: 70-70-70; hex: #464646; pantone: 432C).
    • Jordkloden skal bringes i (CMYK: 82-36-17-3; RGB: 23-129-174; hex: #1781ae).
    • Dannebrog skal bringes i rød (CMYK: 0-100-64-33; RGB: 170-5-52; hex: #ab0634; pantone: 207C).
    • På mørk baggrund må tekst og jordklode dog gerne bringes i hvid for at øge kontrasten og dermed synligheden af logoet.

Ved tvivlsspørgsmål opfordres aktiviteten til at kontakte kommunikationsmedarbejder, Simon, på sekretariatet på simon@imcc.dk.

 

Hvis man ønsker råd og vejledning til PR, kommunikation, grafisk arbejde mv. er man meget velkommen til at kontakte Simon på førnævnte e-mail.